معماری
خانه >>> تحصیل در خارج از کشور >>> ۱۰ بورسیه تحصیلی برتر در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

۱۰ بورسیه تحصیلی برتر در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

 راهنمای تحصیل در ایتالیا

۱۰ بورسیه تحصیلی برتر در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

در کشور  ایتالیا، همه دانشجویان بین المللی همانند دانشجویان ایتالیایی، حق دریافت کمک‌ هزینه‌های مالی را بر اساس الزامات مالی و یا شایستگی خویش دارند. بورسیه‌های تحصیلی دولتی، در سطوح ملی یا منطقه ای وجود دارند که دانشجویان بین المللی میتوانند برای دریافت  آنها درخواست دهند. همچنین دانشگاه‌های ایتالیا، برنامه‌هایی تحت عنوان برنامه‌های بورسیه تحصیلی ایتالیایی برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند.

بورسیه‌های تحصیلی برتر در کشور ایتالیا

در ادامه این مقاله به معرفی ۱۰ بورسیه تحصیلی برتر، که دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایتالیا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، می‌پردازیم.

بورسیه‌های تحصیلی ایتالیایی برای دانشجویان خارجی

دولت ایتالیا برای تحصیل شهروندان خارجی در این کشور و همچنین شهروندان ایتالیایی مقیم خارج از کشور (IRE)، بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهد. بورس‌های تحصیلی برای دوره های زیر ارائه می‌شوند:

دوره‌های کارشناسی، دوره‌های کارشناسی ارشد، دوره‌های آموزش عالی هنر، رقص و موسیقی، دوره‌های پیشرفته زبان و فرهنگ، دوره‌های پیشرفته زبان ایتالیایی و دوره‌های آموزشی فرهنگ برای مدرسان زبان ایتالیایی به عنوان زبان دوم. این بورسیه‌های تحصیلی تنها برای سه، شش یا نه ماه قابل درخواست هستند.

برنامه “Invest your Talent in Italy” (استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید) که توسط وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد ایتالیا پشتیبانی شده است، این فرصت را در اختیار دانشجوبان بین‌المللی از کشورهای جمهوری آذربایجان، کلمبیا، مصر، اتیوپی، غنا، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، مکزیک ، ترکیه، تونس و ویتنام قرار می‌دهد که مهارت‌ها و تخصص خود را از طریق طیف وسیعی از دوره‌های کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی، در رشته های مهندسی، فن آوری های پیشرفته، معماری، طراحی، اقتصاد و مدیریت در دانشگاه‌های معتبر ایتالیا توسعه دهند. در این دوره‌ها، کمک هزینه تحصیلی به بهترین دانشجویان ارائه خواهد شد.

بورسیه‌های تحصیلی ایتالیایی برای دانشجویان خارجی

بورسیه تحصیلی EDISU

به غیر از دانشجویان اتحادیه اروپا، آن دسته از دانشجویان بین المللی که در یک دوره تمام وقت کارشناسی، کارشناسی ارشد، اخذ مدرک کارشناسی ارشد یک دوره‌ای، و دوره‌های دکتری در یکی از دانشگاه‌های پیمونت (پلی تکنیک تورینو، دانشگاه تورینو، دانشگاه شرق پیمونت) ثبت نام شده‌اند، می‌توانند برای دریافت بورس تحصیلی EDISU درخواست دهند، به این شرط که شایستگی و الزامات اقتصادی این رقابت را داشته باشند. دانشجویان نیمه وقت، در صورتی می‌توانند برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی درخواست دهند، که برای مدرک لیسانس ثبت نام کرده باشند. مقدار این کمک هزینه تحصیلی بسته به بسیاری از شرایط، متفاوت است. همچنین امکان ارائه خدمات اسکان به دانش آموزان غیر مقیم  نیز وجود دارد.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه بولونیا به دانشجویان بین‌ المللی شایسته، که مایل به ثبت‌ نام در  دوره کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد و یا برنامه‌های اخذ مدرک یک دوره‌ای در دانشگاه بولونیا باشند، کمک هزینه‌های تحصیلی اعطا  می‌کند. هر کمک هزینه تحصیلی، برای یک سال تحصیلی به دانشجو تعلق می گیرد و مقدار آن ۱۱۰۵۹ یورو می‌باشد.

منبع : پیمنت 24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس